Dwie Strony Ziemi

Wybierz Po Której Stronie Chcesz Żyć

  • Nie jesteś zalogowany.
  • Polecamy: Gry

#1 2009-01-24 13:15:09

Jubei

Administrator

Zarejestrowany: 2009-01-22
Posty: 16

Umiejętności

Umiejętności uczymy się podczas Sesji[Jeśli MG uzna , że przyszedł na to czas]. O tym czy Nauka się powiodła decyduje MG. Można się nauczyć umiejętności innej Profesji jednak potrzeba na to więcej czasu. Nauczona umiejętność nigdy nie zostanie opanowana w takim stopniu w jakim opanuje ją rodzima profesja[Maksymalny Poziom Umiejętności np. Złodzieja opanowanej przez np. Kupca to III-ci.

Poziomy Umiejętności:
I - Postać zna podstawy danej umiejętności. Nigdy tego nie robiła ale wie o co chodzi.
II - Postać opanowała wszystkie podstawy oraz stosowała daną umiejętność kilka dzięki czemu ma dużo większą szansę na pomyślne jej wykonanie.
III - Pozwala na lepsze posługiwanie się dana umiejętnością. Postać robiła to już dużo razy lub ktoś ją trenował. Nie jest to jednak stopień , który daje 100% pewności , że umiejętność zostanie wykonana dobrze.
IV - Umiejętność opanowana w dużym stopniu. Pozwala na używanie jej z prawie 100% pewnością na powodzenie.
V - Udaje się za każdym razem. Potknięcie lub złe wykonanie jest prawie niemożliwe.

Złodziej

Nasłuchiwanie - nasłuchiwanie rozmów za zamkniętymi drzwiami, zbliżających się kroków, itp. Złodziej dobrze słyszy dźwięki z odległości maksymalnie 1/2 swej Zręczności liczonej w metrach. Niekorzystne okoliczności (np.: szum wiatru) mogą znacznie ograniczyć zasięg nasłuchiwania, ostateczna decyzja należy do MG.

Otwieranie Zamków - otwieranie kłódek, skobli, zamków, itp. za pomocą wytrychów lub sztyletu. W przypadku nieudanej próby sztylet lub wytrych zwykle łamie się w takim wypadku nadaje się już tylko do wyrzucenia. Otwieranie zamków może być powtarzane dowolną ilość razy. Sztyletów używa się przede wszystkim do otwierania dużych zamków (szansa na udane wykorzystanie umiejętności jest o 10% mniejsza niż przy używaniu wytrychów). O wszystkim decyduje MG.

Ukrycie w Cieniu - zdolność wykorzystywania dyskretnych, łatwo dostępnych kryjówek, zacienionych miejsc, zakamarków, załomów muru, itp. w celu uniknięcia uwagi innych osób lub istot. Złodziej musi pozostawać w jednym miejscu, nie wykonując gwałtownych ruchów. Atakując z ukrycia, złodziej ma dwukrotnie większą szansę zaskoczenia swej ofiary. O Powodzeniu decyduje MG.

Cichy Chód - umiejętność bezszelestnego skradania się. Wykorzystując tę zdolność, złodziej porusza się dwukrotnie wolniej. O Powodzeniu decyduje MG.

Oswobodzenie - umiejętność uwalniania się (o ile jest to logicznie możliwe) z więzów, łańcuchów, uścisku lub niektórych pułapek. O powodzeniu decyduje MG.

Kieszonkowstwo - kradzież kieszonkowa. O powodzeniu decyduje ilość Punktów Zręczności. Jeśli przeciwnik ma ich 2x więcej akcja może się nie powieść. O wszystkim decyduje MG.


Kupiec

Targowanie się - znajomość lokalnych praw i zasad handlu, a także umiejętność skutecznego targowania się.  Za dobre odegranie sytuacji MG może przyznać kupcowi dodatkową premię do testu (według swojego uznania). O powodzeniu decyduje MG.

Natarczywość - pozwala po odpowiedniej przemowie wpłynąć na decyzję rozmówcy (w ten sposób można np.: skłonić go do kupna określonego towaru lub zmiany podjętej już decyzji). Ofiara może obronić się przed efektem tej zdolności posiadając większą Silną Wolę. Zbyt naiwna natarczywość może wywołać zmianę reakcji w stosunku do kupca. O powodzeniu decyduje MG.

Fałszerstwo - umiejętność wykonania (niezbędne są odpowiednie narzędzia i materiały) kopii niezbyt skomplikowanego przedmiotu (np.: broszki lub monety). O powodzeniu decyduje MG.

Przekupstwo - umiejętność przekonania danej osoby , by w zamian za odpowiednią gratyfikację (mogą to być pieniądze, posiadłości, przywileje, przedmioty magiczne, itp.) pomogła kupcowi w określonej sprawie. Ofiara może obronić się przed przekupstwem posiadając większą ilość Punktów Silnej Woli. O powodzeniu decyduje MG.

Przejrzenie Intencji - pozwala przejrzeć zamiary klienta dotyczące rzeczywistej chęci kupna danego towaru lub wykryć jego intencje w stosunku do osoby kupca (np.: chęć okradzenia lub zaatakowania). O powodzeniu decyduje MG.


Wojownik

Przyspieszone Zdrowienie - po 8 godzinach wygodnego odpoczynku wojownik może odzyskać całą żywotność. O powodzeniu decyduje MG

Powstrzymanie - zwiększenie Wytrzymałości o 10 pkt.

Szał Bitewny - furia bojowa, w której wojownik może się utrzymywać przez pierwszych kilka chwil bitwy[MG decyduje ile]. W walce musi brać udział minimum 2 przeciwników. Ta zdolność, pozwala na wyprowadzanie dwukrotnie większej ilości ataków niż zwykle. O powodzeniu decyduje MG.

Finezyjny Atak - umiejętność wykonania dodatkowego ataku ciałem (pięścią, kolanem, itp.) równocześnie z atakiem bronią. Najczęściej używaną odmianą tej zdolności jest podcięcie czyli wytrącenie przeciwnika z równowagi. Wymagana jest dwukrotnie większa Siła. O powodzeniu decyduje MG.

Wyłuskanie - umiejętność wytrącenia broni z ręki przeciwnika własną bronią o podobnych rozmiarach (zamiast zwykłego ataku). O powodzeniu decyduje MG.


Strzelec

Tropienie - umiejętność odnajdywania i identyfikacji śladów. Jeśli tropienie odbywa się w wyjątkowo niesprzyjających warunkach (np.: podłoże jest skaliste), MG może zdecydować o powodzeniu akcji.  O powodzeniu decyduje MG.

Mylenie Śladów - celowe zostawianie fałszywych, mylących tropów - ich prawdziwa natura może być wykryta tylko przy użyciu tropienia. O powodzeniu decyduje MG.

Podchodzenie Zwierzyny - bezgłośne poruszanie się w naturalnych warunkach (np.: w lesie). W trakcie wykorzystywania tej umiejętności łowca porusza się dwukrotnie wolniej. O powodzeniu decyduje MG.

Precyzyjny Strzał - zaskakujący przeciwnika strzał lub rzut (np.: sztyletem), dwukrotnie wolniejszy od zwykłego ataku, skierowany w słabiej opancerzone fragmenty ciała. O powodzeniu decyduje MG.

Zdobywanie Żywności - umiejętność znajdowania,  pożywienia w środowisku naturalnym, mogą to być: zioła, jadalne korzenie, jaja ptaków, itp. Wykorzystując tę zdolność łowca może wyżywić tylko siebie (chyba, że inni się nie brzydzą, a żywności jest pod dostatkiem). O powodzeniu decyduje MG.

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.costam.pun.pl www.nietylkomama.pun.pl www.nightcrew.pun.pl www.akwarium1lo.pun.pl www.poradnik-margonem.pun.pl